No, matematično je navor vektorska količina.
Izračuna se jo kot vektorski produkt ročice in sile, ki deluje na njo.
(M= r x F = r F sin(kota))
Aston Martin V8 Vantage S ima pri 5000 obratih na minuto 490Nm navora.
To pomeni, da če bi na motorno gred prečno pritrdili 1m dolgo ročico, bi na ročico delovala sila velikosti 490N. Kar je precej.
Če pa upoštevamo, da je radij koles običajno manjši od enega metra, potem po "težkih" matematičnih izračunih ugotovimo, da je tam sila še večja, kot bi bila na meter dolgi palici.
Preko navora se da marsikaj izračunati. Med drugim tudi moč, ki jo dobimo kot produkt navora in vrtljajev (ampak o tem kdaj drugič).
Z nekakšno zdravo pametjo lahko ugotovimo, da nam kolesa z manjšim radijem omogočajo boljše pospeške, z večjim pa večjo končno hitrost, a nekoliko težje speljevanje.
Ima pa tukaj precej veze tudi menjalnik.
Sicer pa.
Moč motorja pove s kolikšno hitrostjo se zaletiš v ograjo, navor pa kako daleč jo odneseš s seboj ;-)
Da se bo vedelo, o čem govorimo in pa da bomo znali zabrusiti tistemu pametnjakoviču, ki se bo spravil preverjati naše avtomobilsko znanje.
Pripis: Če se najde kakšen štručko, ki bi opazil kakšno napako v razlagi, naj jo le zapiše v komentar.
Da ne bomo učili neumnosti.
Ni komentarjev:
Objavite komentar